• وبلاگ : 
  • يادداشت : جديدترين فرمايشات مقام معظم رهبري در مورد انتخابات
  • نظرات : 20 خصوصي ، 18 عمومي
  • ساعت دماسنج

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     <      1   2      
     
    روز گذشته مجتبي ثمره‌هاشمي رييس ستاد محمود احمدي‌نژاد و البته مسوول هماهنگي حمايت‌هاي مرد‌مي‌ از وي، در گفت‌و‌گويي مطبوعاتي به بيان مواضع ستاد محمود احمدي‌نژاد در انتخابات پيش رو پرداخت و احمدي‌نژاد را منادي عزت و کرامت در دنيا خواند و البته در ادامه محور بيشتر گفته‌هايش را به حمايت از عملکرد دولت نهم و انتقاد از دولت گذشته اختصاص داد.

    مشاور محمود احمدي‌نژاد که چندي است به خاطر قبول مسووليت ستاد رييس دولت اصولگرا به صورت رسمي از پست مشاورت وي کنار کشيده است در سخنانش اعلام کرد که احمدي‌نژاد از مسوولان امر خواسته تا فرصت را براي تبليغات نامزدهاي ديگر هم فراهم کنند. وي هم چنين اعلام کرد که برخي ‌مي‌گويند کمک‌هايي که دولت به کميته امداد يا سازمان بهزيستي ‌مي‌کند، نوعي گداپروري است ؛ اما آن‌ها قانون را نيز گداپروري ناميده‌اند.
    به گزارش خبرگزاري دولت (ايرنا) رييس ستاد هماهنگي حمايت‌هاي مرد‌مي ‌از احمدي‌نژاد گفت که «مردم کساني را نمي‌خواهند که در برابر دشمنان، خود را ببازند و با سفر چند وزير خارجه غربي به تهران افتخار کنند که صنايع هسته‌اي را تعطيل کرده‌اند. به اعتقاد ثمره امروزه احمدي‌نژاد‌، منادي عزت و کرامت در جهان است و ‌اين يک ادعاي بي‌پشتوانه نيست. به گفته مشاور محمود احمدي‌نژاد مردم در انتخابات سال 84 دولتي از جنس صفا و پاکي ‌مي‌خواستند که کلام آنان را بشنود، به شهرستان و ديارشان سفر کند و با آنان هم صحبت شود.»
    او سپس در ادامه به بنيان‌هاي سياست خارجي در دولت نهم اشاره کرد وگفت: ‌«عدالت، معنويت، اخلاق، حفظ کرامت انساني و دوستي از جمله بنيان‌هاي سياست خارجي در دولت نهم به شمار ‌مي‌رود و‌اين موارد در حقيقت آرمان‌هاي وجدان پاک بشري هستند.» طبق نگاه ثمره‌هاشمي فضاي خوبي براي گفت‌و‌گو و طرح آرمان‌ها و اهداف ساير نامزدهاي انتخاباتي آماده شده است و
    احمدي نژاد از مسوولان امر خواسته است فرصت را براي تبليغات نامزدهاي ديگر فراهم کنند تا با حضور بين آحاد مردم، دانشجويان و ... صحبت‌هاي خود را طرح کنند.
    رييس ستاد هماهنگي حمايت‌هاي مرد‌مي ‌از احمدي‌نژاد آن گاه در ادامه مصاحبه مطبوعاتي‌اش به انتقاد از انتقادات وارده به دولت نهم پرداخت، آن‌ها را تخريب خواند و تاکيد کرد: اطلاق واژه گداپروري براي فعاليت‌هاي دولت، اهانت به دولت همچنين محرومان و همه ملت ‌ايران است؛ همه ما بايد انصاف و عدالت را رعايت کنيم؛ انتقاد سازنده موجب تعالي و کمال ‌مي‌شود، اما بايد منصفانه باشد. به اعتقاد وي برخي ‌مي‌گويند کمک‌هايي که دولت به کميته امداد يا سازمان بهزيستي ‌مي‌کند، نوعي گداپروري است؛ اما آن‌ها قانون را نيز گداپروري ناميده‌اند در حالي که به نظر ‌مي‌رسد افرادي که در مورد‌اين کمک‌ها به اظهار نظر پرداخته‌اند اطلاع کافي نداشته يا اطلاع آنان در‌اين زمينه بسيار کم است؛ چرا که وظيفه دولت اسلا‌مي ‌توجه به محرومان و مستضعفان است که ‌اين امر با گداپروري رابطه‌اي ندارد.
    وي سپس به افزايش يک ميليون و نهصد هزار نفر از بيمه شدگان اجتماعي در سراسر کشور طي دولت نهم اشاره کرد و افزود: تعداد افراد تحت پوشش بيمه‌هاي اجتماعي در دولت نهم به 8‌ميليون و 800‌هزار نفر رسيده است و حقوق بازنشستگان نيز از 139هزار تومان به 458هزار تومان رسيد.
    اما در ادامه برنامه خبري، ثمره‌هاشمي به بيان تدابير اتخاذ شده براي هماهنگي و قانونمند کردن رفتارهاي اعضاي ستادهاي مرد‌مي ‌رييس دولت اصولگرا پرداخت و گفت: عضويت در ستادهاي مرد‌مي ‌حا‌مي‌ احمدي‌نژاد قاعده‌اي دارد و مواردي همچون پاکي، همراهي با آرمان‌هاي انقلاب و امام، پاک دستي و خيرخواهي از جمله‌اين قواعد است. ضمن اين که اعضاي‌اين ستادها نبايد در راستاي تخريب ساير نامزدها يا برخلاف مصالح کشور عمل کنند و نبايد هيچ نوع انتظاري در آينده داشته باشند. مجتبي ثمره‌هاشمي ‌همچنين در ادامه نشست رسانه‌اي خود بار ديگر به دفاع از عملکرد دولت نهم پرداخت و گفت: «آنچه ملت‌ايران در‌اين دوران به دست آورد، عزت، اقتدار و تثبيت موضوع هسته‌اي بود و‌اين موضوعي انکارناپذير است.» به باور وي رييس جمهور به کسي وامدار نبوده و تنها وامدار ملت است و پاسخگوي ملت و مقام ولايت است.
    وي آن گاه با انتقاد از تعطيلي صنايع هسته‌اي در دولت گذشته‌، موضع دولت قبل (هشتم) را کرنش دولت در برابر دشمن خواند و تاکيد کرد: ما هر گام که به عقب برداريم دشمن از ما خواهد خواست که گام‌هاي بعدي را به عقب برداريم. ثمره ‌هاشمي‌با تاکيد بر‌اينکه محاصره و تحريم‌هاي اقتصادي کمک بسياري براي پيشرفت کشور کرد، اظهار کرد: طي گفت‌و‌گويي که با شرکت کالاي نفت‌ايران داشتم، اين شركت صدها قلم کالا را نام برد که پيش از‌اين به کشور وارد ‌مي‌شد، اما اکنون همين کالاها در کشور توليد ‌مي‌شود. در ادامه وي همچنين در باره نگاه ميرحسين موسوي به بحث سهام عدالت و مسکن مهر گفت: بايد ببينيم وضعيت قبل از توزيع سهام عدالت چه بوده است. دولت صاحب شرکت‌ها و موسسات مالي، صنعتي و کشاورزي بسيار بزرگي بوده و اصل 44 تصريح کرده که بايد ‌اين بخش‌ها به مردم واگذار شود. طبق قانون اساسي، اجراي سياست‌هاي اصل 44 پس از تصويب در مجلس به دولت ابلاغ شد. به باور ثمره‌هاشمي ‌اين که از سوي موسوي توزيع سهام عدالت مصيبت خوانده شده است، اين معني را دارد که «سياست‌ها، قانونگذاري و توزيع سرمايه‌هاي هنگفت مصيبت است و بايد در دست دولت بوده و ثروت، متمرکز باشد و دولت نيز بزرگ شود.» به گفته وي، چيزي که در دست دولت است بازدهي کمتري نسبت به زماني که در دست مردم است، دارد.
    ثمره‌هاشمي درباره مسکن مهر نيز گفت: بالاخره معلوم نيست که دولت بايد در بازار مسکن دخالت داشته باشد يا نه؟ چرا که اگر قيمت‌ها افزايش يابد، ‌مي‌گويند چرا دولت کاري نکرده و اکنون نيز که قيمت‌ها کاهش يافته چنين ‌مي‌گويند.
    در همين حال، رييس ستاد احمدي نژاد درباره مباحث مطرح شده درباره سفرهاي استاني احمدي‌نژاد که نوعي تبليغات انتخاباتي براي وي محسوب مي‌شود، گفت: مردم دولت را براي چهار سال انتخاب کرده‌اند، مگر دولت براي سه سال انتخاب شده که کارهاي خود را تعطيل کند. از نظر مشاور انتخاباتي رييس دولت اصولگرا‌، احمدي‌نژاد بايد تا پايان چهار سال دولت، برنامه‌ها و خدمات خود را انجام دهد و برنامه‌هاي سفرهاي استاني و امور ديگر دولت را نبايد تعطيل کند.
    ثمره‌هاشمي تفاوت سفرهاي استاني دولت را با سفرهاي نامزدهاي انتخاباتي‌اينگونه مقايسه کرد: تفاوت‌اين دو سفر در آن است که دکتر احمدي نژاد در راستاي وظيفه اداري خود‌ اين سفرها را انجام ‌مي‌دهد، اما نامزدهاي انتخاباتي براي تبليغ به ساير استان‌ها سفر ‌مي‌کنند.
    همچنين در ادامه کنفرانس خبري، ثمره‌هاشمي در پاسخ به اين که گفتمان امام (ره) در ادبيات‌اين دوره از انتخابات پررنگ تر است، درمورد تفاوت گفتمان انتخابات در دوره دهم نسبت به دوره نهم رياست جمهوري گفت: هنگا‌مي ‌که بحث عدالت در سال 84 مطرح شد، تنها در حد يک شعار بود، اما در طول 4 سال گذشته گفتمان عدالت از جنبه شعاري خارج شده و در ارکان کشور جاري شد و مردم فهميدند که عدالت شيرين است، اگر چه به طور کامل نياز به اجرا دارد.
    ثمره هاشمي‌ با طرح سوالي گفت:‌ آيا اکنون کسي ‌مي‌تواند نامزد شود و عدالت و خدمت را از گفتمان خود حذف کند؟ پاسخ نه است؛ چرا که‌ اين گفتمان سيطره يافته است. رييس ستاد هماهنگي حمايت‌هاي مرد‌مي ‌از احمدي‌نژاد خاطرنشان کرد: کسي که اکنون نامزد ‌مي‌شود، اگر رويکرد منصفانه نداشته و رويکردش تخريبي باشد و بر نواقص تاکيد کرده و مزيت‌ها را ناديده بگيرد، خدمت رساني به محرومان و خدمات دولت را زير سوال ببرد، اعتماد مردم به وي سلب ‌مي‌شود

    شعار مردم شيراز در استاديوم حافظيه

    احمدي نژاد پاينده

    رئيس جمهور آينده

     <      1   2