جنبش حمایت از دکتر احمدی نژاد
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
گـاف خبری تابنــاک -

گـاف خبری تابنــاک

سه شنبه 88 اردیبهشت 1 ساعت 9:46 صبح

   گـاف خبری تابنــاک

سایت تابناک در خبری که روی خروجی خبرگزاری خود گذاشته بود ، از قانع شدن مهدی کوچک زاده نماینده حامی دولت در خصوص تخلفات دولت در گزارش تفریغ 86 خبر داد و به صورت مشروح به آن پرداخت . 
بلافاصله پس از درج خبر ، آقای کوچک زاده با ارسال جوابیه زیر به صراحت موضع انتصابی به وی را تکذیب نمود . 
جوابیه کوچک زاده و متن خبر تابناک را بخوانید :  
 مدیریت محترم پایگاه خبری تابناک
سلام علیکم
احتراما عطف به خبر شماره 44140 مورخ 30 فروردین 88 آن پایگاه خبری باستحضار می رساند آنچه ذیل این خبر درج نموده اید و خصوصا تیتری که انتخاب کرده اید ، ساخته ذهن خبرنگار شما و تمایلات سیاسی ایشان و مسئولین وی در تابناک می باشد.
اولا بنده به هیچ وجه و از هیچ طریق مورد قبول قانونی خبری از خلاف دولت خدمتگزار آقای احمدی نژاد دریافت نکرده ام که بخواهم آنرا بپذیرم یا نپذیرم! و لذا تیتر خبر شما را صد در صد تکذیب می نمایم. ثانیا در مورد غیر قانونی بودن قرائت گزارش موسوم به گزارش دیوان محاسبات در مورد تفریغ بودجه کما کان بر نظر خود باقی هستم . و آنچه در خبر آورده شده برداشت خبرنگار شماست و ربطی به اظهارات اینجانب ندارد.
                                                               

مقتضی است وفق مقررات این پاسخ در همان محل که خبر اولیه را درج کرده اید (ستون وسط و با همان ویژگی ها) درج گردد.
با آرزوی عاقبت به خیری برای همه
مهدی کوچک زاده
30/1/88  

 خبر تابناک :
مهدی کوچک‌زاده، نماینده مردم تهران و همچنین حامی سرسخت دولت نهم، در میزگردی که زنده از رادیو فرهنگ پخش می‌شد، با توضیحات معاون دیوان محاسبات، قانع شد و گزارش تفریغ بودجه 86 را پذیرفت.
به گزارش خبرنگار «تابناک»، در برنامه زنده‌ای که پیش از آغاز نشست علنی مجلس از رادیو سراسری فرهنگ پخش می‌شد، کارشناسان فنی برنامه با حضور مهدی کوچک‌زاده، مخالف قرائت گزارش تفریغ بودجه 86 در مجلس و موسی‌الرضا ثروتی، موافق قرائت این گزارش، به بحث و بررسی درباره ماهیت گزارش تفریغ بودجه و همچنین واکاوی مستندات و دلایل قانونی قرائت گزارش جنجالی دیوان محاسبات کشور از هزینه‌کرد دولت در سال 86 پرداختند.
بنا بر این گزارش، پس از بحث و جدل فراوان و تا حدودی بی‌نتیجه بین مهدی کوچک‌زاده و موسی‌الرضا ثروتی، سرانجام مهدی کوچک‌زاده با استناد به افعال مضارع به کار رفته در متن گزارش تفریغ بودجه، مبنی بر این‌که از این افعال این‌گونه برداشت می‌شود که این گزارش جنجالی در هیأت عمومی دیوان، بررسی و تصویب نشده، نتیجه گرفت که این گزارش فاقد وجاهت قانونی بوده، بنابراین قرائت این گزارش در مجلس خلاف قانون است.
کوچک‌زاده در ادامه با تقدیر از عملکرد دیوان محاسبات در تسریع تهیه گزارش‌های تفریغ بودجه اعلام کرد: در دوره‌های گذشته، تهیه گزارش تفریغ بودجه، یک سال تا پنج سال پس از آن طول می‌کشید و این تسریع کار دیوان، قابل تقدیر است.
در ادامه برنامه، همتی، معاون دیوان محاسبات کل کشور، به عنوان میهمان تلفنی به جمع حضار میزگرد اضافه شد.
همتی نخست با تعریف جایگاه حقوقی و قانونی دیوان محاسبات و با استناد به مواد قانون اساسی و آیین‌نامه داخلی مجلس، بعد نظارتی مجلس را تشریح و همچنین از عملکرد دیوان محاسبات در بررسی‌های نظارتی، ذیحسابی و همچنین نظارت بر هزینه صحیح قانون بودجه توسط دولت دفاع کرد.
وی ادامه داد: در طول سال، کارشناسان و ذیحسابان دیوان محاسبات، همه اسناد، فاکتورها و هزینه‌کردهای دستگاه‌ها را بررسی و در پایان با استناد به آن نیز گزارش تفریغ بودجه را تهیه و تنظیم می‌کنند و در اختیار هیأت عمومی دیوان و مجلس محترم قرار می‌دهند.
معاون دیوان محاسبات در ادامه به گزارش تفریغ بودجه 86 رسیده و افزود: در سال گذشته، همه کارشناسان با بررسی‌های دقیقی که انجام دادند، در نهایت گزارش تفریغ بودجه را تهیه کردند؛ این گزارش که در هیأت عمومی دیوان با حضور رئیس، معاونان دادستان و مستشاران دیوان محاسبات رسمیت می‌یابد، در دوازده نشست چهار ساعته، همه موارد گزارش را بررسی کرده و پس از توضیحات کارشناسان و قانع شدن اعضای جلسه و همچنین محرز شدن تخلفات بودجه‌ای دولت، سرانجام گزارش مصوب تفریغ در اختیار مجلس محترم قرار گرفت.
همتی ادامه داد: حتی دیوان محاسبات برای عدم رنجش خاطر دولت و نمایندگان حامی آن، انعطاف از خود نشان داده و در آغاز گزارش تقدیمی، موارد تخلف را جدای از فساد اقتصادی، اختلاس و غیره خوانده و تخلفات بودجه‌ای دولت را تنها یک تخلف اداری قلمداد کرده‌اند که البته در واقعیت هم همین است.

این معاون دیوان در پایان، گزارش تفریغ بودجه 86 را کاملا درست خوانده و به شدت از آن دفاع کرد.
در پایان برنامه، مهدی کوچک‌زاده در اقدامی بی‌سابقه و شجاعانه خطاب به همتی گفت: با توجه به این‌که شما ‌می‌فرمایید هیأت عمومی دیوان محاسبات این گزارش را در دوازده جلسه چهار ساعته بررسی و تصویب کرده، من این گزارش را می‌پذیرم، اما تنها لطف کنید افعال مضارع به کار رفته در گزارش را به ماضی تبدیل کنید تا باعث اشتباه نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی نشود البته چند مورد دیگر نیز هست که زمان ملاقات حضوری خواهم گفت.
این گزارش حاکیست: این برنامه اندکی پیش از آغاز جلسه علنی مجلس پایان یافت.
گفتنی است، مهدی کوچک زاده و جند تن از نمایندگان حامی دولت در مجلس شورای اسلامی به قرائت گزارش تفریغ بودجه 86 که در آن به تخلفات دولت در اجرای قانون بودجه آن سال اشاره شده اعتراض کرده و مخالف در اختیار عموم قرار دادن این گزارش شده بودند که این اعتراض ها و مخالفت ها با واکنش رئیس مجلس، دیوان محاسبات و سایر نمایندگان مردم در خانه ملت مواجه شده بود.


نوشته شده توسط : حامیان احمدی نژاد

نظرات دیگران [ نظر]



<>